GURME'S BLOG

ZEYTİNYAĞLI PIRASA

Yorum bırakın

Daha önce pırasa pişdiğimi zannediyordum; taki arkadaşımız Efnan’nın Pırasasını yiyene kadar.
Ben Türk yemekleri için ne ölçü, ne de tarif kullanırım. Meğerse tarif kullanmak gerekiyormuş.


DSC_0048

Malzemeler

  • 1 tane çintilmiş kuru soğan
  • 1çay bardağı zeytinyağı ( ben biraz daha az koydum)
  • 3 tane yuvarlak doğranmış havuç
  • 3-4 tane yuvarlak doğranmış büyük pırasa ( Türkiye için miktar fazla olabilir)
  • Yarım limon suyu
  • 1-2 yk. pirinç
  • 3-4 kesme şeker ( ben 1 yk. koydum)
  • 1 bardak su


  1. Kuru soğanı zeytinyağında hafif sarartın.
  2. Havuç, pırasa ve limon suyunu ekleyip 3-4 dk. kavurun.
  3. şeker, yıkanmış pirinç ve suyunu ekleyip düdüklüde buharı çıkınca altını kısıp 3-4 dk. pişirin.
  4. Düdüklünün ağzını açtığınızda pırasa fazla sulu kalmışsa suyu uçana kadar 2 dk. ocakta tutun)
Bir Cevap Yazın

