GURME'S BLOG

HİNDİSTAN CEVİZİ SÜTLÜ TATLI

1 Yorum

Arnavut Ciğerinin yaratıcısı arkadaşım Asumanın Brezilyalı komşşusundan öğrendiği bu tatlıyı ben ondan önce blog’a koyarak onuda şaşırtım, geçen gün bana; “bu tarifi ben sana ne zaman vermiştim?“  diye sordu.

DSC_0814

MALZEMELER

  • 1 lt. Süt
  • 7 çorba k. mısır nişastası
  • 7 çorba k. şeker
  • 1 bardak hindistan cevizi sütü (supermarketlerde var)
  • 1 buçuk bardak karamel yapmak için şeker
  • kuru erik, kuru kayısı


  1. 1 buçuk bardak şekeri geniş bir tavada, orta ateşte karamel rengine dönene kadar yakın.
  2. Karamel rengine döner dönmez yarım bardak su ekleyin , böylece hafif sulu bir karamel elde edeceksiniz (gerekirse biraz daha su ekleyebilirsiniz).
  3. Karamelli şekerin yarısını bir kaba koyup içine erik ve kayısıları koyun ve bir ertesi gün kullanmak üzere dolapta muhafaza edin.
  4. Süt, şeker ve nişastayı muhallebi gibi pişirin.
  5. Kaynamaya başlayınca daha önceden karamelize ettiğiniz şekerin diger yarısını muhallebinin içine dökün ve karıştırarak 1 dk. daha kaynatın.
  6. En son hindistan cevizi sütünü ekleyin ve onuda karıştırarak 2 dk. daha kaynatın.
  7. Muhallebiyi ıslatılmış yuvarlak bir payrekse dökün.
  8. Bir gece dolapta beklettikten sonra ertesi günü düz bir tabağa ters çevirin.
  9. Servisten önce üstüne  karamelini ve kuru meyveleri dökün.
One thought on “HİNDİSTAN CEVİZİ SÜTLÜ TATLI

  1. Yine benden once davrandin:)) Ben de bu tarif kimsede yok yapayim bu aralar diyordum kiiii bizim hamarat hanim yapmis bile.Ellerine saglik cok guzel duruyor…

Bir Cevap Yazın

