GURME'S BLOG

ŞAMFISTIKLI KROKAN

Yorum bırakın

Bu harika krokanları ancak Türkiyedeki iyi pastanelerden satın alabilirsiniz. Arkadaşım getirdiğinde yarım kavanozu birileri yemiş, geri kalanınıda başka birileri saklamış. Bende bulur bulmaz resmini çekip tarifini istedim. Tarif için teşekkür ediyoruz.

DSC_0883

  1. 5 su  bardağı kabuksuz şam fıstığını önceden 180/350 derece fırında 8-9 dakika roast ediyorum.
  2. 2 su bardağı toz seker 1/2   su bardağı su ile karamel oluncaya kadar kaynatılıyor.
  3. Karamel olmaya başladığında  fıstıkları ilave etmek lazım yoksa şeker çok hızla yanar.
  4. Ben 5 cup fıstığı 2-3 kerede koyuyorum.
  5. Arada ocağın üzerinde yumuşatmak gerekebiliyor ama yanmamasına çok dikkat etmek lazım.
  6. Fıstıklar şekere iyice karıştıktan sonra büyük bir ekmek tahtasına (soğan doğranmamış olması lazım) yada mermer mutfak setinin üzerine ya da parşömen kağıdına da serilebilir, yayılacak.
  7. Soğumadan hemen merdane ile düzeltiyorum.
  8. Kenarlarını mümkün olduğunca elimle düzeltiyorum.
  9. Fazla soğumadan kesiyorum. Soğuduktan sonra daha kırılgan oluyor kesmesi zor oluyor .
Bir Cevap Yazın

