GURME'S BLOG

KURU PATLICAN DOLMASI

2 Yorum

Antep Usulü Etli KURU PATLICAN DOLMASI

Tarif arkadaşımın ablasına ait, kendisi yemek profösörü olsa gerek.

DSC_0767

Orjinal tarifte malzemelerin ölçüsü yoktu, ben kendi ölçülerimi yarattığım gibi, kendime  göre eklemelerdede bulundum. Mesela 1 tk. kimyon, 2 tk. nar ekşisi (1 limon az koyarak) ekledim.

MALZEMELER

  • 20 tane kurutulmuş patlıcan ( 1 paketten – marche istanbul)
  • 300 gr. satır veya tek çekilmiş yağlı kuzu kıyması- yada süt danası kıyma
  • 1 büyük ince doğranmış soğan
  • 1 çay bardağı pirinç
  • 3 yk. ince bulgur
  • 2 yk. sumak cekirdegi ve yarım su bardağından biraz fazla su (sumakları suda bekletip sadece sumak suyunu kullanın)
  • 3-4 diş ezilmiş sarmısak
  • 1 tane rendelenmiş domates
  • 1 yk. acı biber salçası
  • 5 yk. zeytinyağı
  • 2 yk. kuru nane
  • tuz, karabiber
  • 2 limonun suyu
  • biraz su

  1. Yukarıdaki malzeme karıştırılıp patlıcanlara doldurulur.
  2. Üzerleri biraz boş bırakılır.
  3. İki patlıcan ağız ağıza getirilir ve birbirinin içine sokulur tencereye dizilir.
  4. Dolmaların altına eğer varsa kuzu kaburgası dizilir üzerine dolmalar konur
  5. Su ilave edilir. Suyunu çekip yağına kalana kadar pişirilir.
2 thoughts on “KURU PATLICAN DOLMASI

  1. Dolmanin neden guzel oldugu anlasildi. Ben dolma yaptigim zaman bunun yarisi kadar malzemeyle isi bitiriyorum. Ne sumak, ne limon, ne sarimsak ne de biber salcasi koyuyorum. Bir dahaki sefere bu tarifi deneyecegim. O aksam dolmada sarimsak oldugunu hic anlamadim.

  2. Banucum,
    ellerine saglik, cok lezzeti gorunuyorlar. Senin ilave ve degisikliginle inaniyorum ki daha da leziz olmuslardir.
    PS: Hayatim, bana yaptigin yakistirma icin sana cok tesekkur ederim, ancak ben senin eline su bile dokemem.

Bir Cevap Yazın

