GURME'S BLOG

LEBLEBİ KURABIYELERİ

2 Yorum

DSC_0569

İranlıların yaptığı bu kurabiye çoçukluğumuzda yediğimiz leblebi tozlarını anımsatıyor.Sadece Nevruzda yaptıkları için  tarifini bir İranlıdan almıştım.

MALZEMELER

  • 1 tane 500 gr. lık paket leblebi tozu ( İran marketlerinde bulunuyor)
  • 200 gr. pudra şekeri
  • 250 gr. sıvı yağ ( ben keke bile light zeytinyağı kullanıyorum hiç kokusu olmaz)
  • 2 tk. cardomam ( iran marketlerinde satılan ve tatlilara konan bir baharat)
  • vanilyada ekleyebilirsiniz

Bütün malzemeyi karıştırın. 1 saat bekletin ve şekil verip 300 f/ 170 derecede 20-25 dk. pişirin.

2 thoughts on “LEBLEBİ KURABIYELERİ

  1. Merhaba.. Sizin leblebi kurabiyenizi deneyeceğim.. Bende leblebi tozu yapıp ondan un helvasını leblebi helvası olarak yaptım ve dondurmayla servis yapmıştım çok beğenilmişti…Sevgiler.
    http://kgonul.blogspot.com/

  2. Merhabalar sizin tarifinizi deneyeceğim leblebi alıp toz haline getirdim bir İranlı hanım yapıp burda satıyor onunki kavruluyor herhalde kahverengi arasına hurma marmelatı sürüyor tepsiye yerleştirip sonra iki parmak genişliğinde kareler halinde kesiyor tarifini bilmiyorum sizin tariften öyle yapmayı düşünüyorum ellerinize sağlık sizinki gibide yapacağım selamlar.

Bir Cevap Yazın

