GURME'S BLOG

ÜÇGEN LAHANA DOLMASI

Ben bu tarifi internette bulduktan sonra sık sık yapıyorum. Daha önce  lahana dolması nasıl yapılır bilmiyordum. Bu dolmadaki nane ve kimyon kokusunu çok seviyorum.



MALZEMELER

iÇ HARCI İÇİN:

  • 1/2 su su bardağı pirinç,
  • 350-400 gr kadar kıyma,
  • 1 tane orta boy soğan,
  • 1 tane rendelenmis domates
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası,
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası,
  • 1 tutam maydanoz,
  • 1 tutam taze nane ( yoksa kuru nane de olabılır),
  • 2 diş sarmısak
  • 1 çay kaşığı kimyon, karabiber, kırmızı biber ve tuz,
  • zeytinyağı


SARMAK İÇİN:

  • Sarmalık ince lahana,


HAZIRLANIŞI:

  1. Kaynayan suya tuz ve az miktarda sirke koyup lahanaları azar azar 4-5 dakika haşlayıp süzgece alın. Lahanaları çok haşlamamaya dikkat edin. Sarılacak kıvamda yumuşamalari yeterli olacaktır.
  2. Diğer tarafdan yarım saat kadar tuzlu sıcak suda beklettiğiniz pirinçleri yıkayıp süzün. Üzerine kıymayı, ince ince kıyılmış soğanı, domates ve biber salçasını, ince kıyılmış maydanoz ve naneyi, tuzunu, baharatlarını ( kimyonu kesinlikle tavsiye ediyorum ) sıvı yağı koyup karıştırın.
  3. Haşlanmış ve ılımış lahanaları resimdeki gibi 3 parmak genişliğinde şeritler halinde kesip hazırlayın. Harcından  yeteri kadar baş kısmına koydukdan sonra katlaya katlaya üçgen şeklini oluşturun. 
  4. Tencereye üçgen dolmaları yerleştirin. Üzerini düz bir porselen tabakla kapatıp, üzerini geçecek kadar sıcak su,biraz salca,  zeytinyagi ve tuz koyduktan sonra orta ateşde pişirmeye baslayin. Kaynamaya başladıktan sonra ocağın en az yanan kısmına alıp kapağını kapatın ve yaklaşık yarım saat daha pişirin.. Eğer suyunu çekerse yeteri kadar sıcak su ilavesiyle pişirmeye devam edebilirsiniz.

not: Üzerine salçalı sosta hazırlayabilirsiniz. Ben düdüklüde pişirmeyi tercih ediyorum..

Yorumlar kapatıldı.